امام جمعه قزوین:

برای تحقق چشم‌انداز‌های حوزه علمیه قدم‌های جدی‌تری برمی داریم 

امام جمعه قزوین: آماده‌ایم تا برای رسیدن به اهداف و چشم‌انداز‌های حوزه علمیه، قدم‌های جدی‌تری برداریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین گفت: سعی کرده‌ایم نگاه یکسانی به حوزه علمیه خواهران و برادران در استان صورت بگیرد و از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نگاه عادلانه‌ای وجود داشته باشد و آماده‌ایم تا برای رسیدن به اهداف و چشم‌انداز‌های حوزه علمیه، قدم‌های جدی‌تری برداریم.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه خواهران استان قزوین قبل از انقلاب توسط آیت‌الله باریک‌بین (ره) پایه‌گذاری شد و پیشینه حوزه علمیه برادران هم به صدر اسلام بر می‌گردد و حتی قسمتی از مسجد جامع قزوین که قدمت زیادی دارد، حوزه علمیه بوده است.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: استفاده از برکات وجودی امام رضا (ع)، حوزه‌های علمیه را غنی می‌کند و ارتقاء بیشتری می‌بخشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی  با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) افزود: حضرت فرمودند رحمت خدا شامل حال هر کسی که امر ما را احیا کند، کسی که علوم ما را فرا می‌گیرد و به دیگران می‌آموزد. این حدیث می‌باید اساس کار طلاب شود و انگیزه برای معنویت، تهذیب و خدایی شدن هر روز بیشتر شود.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان با توجه به آیه ۳۵ و ۴۰ سوره نور گفت: اگر حوزه علمیه با نگاه قرآن و اهل بیت (ع) نورانی نشود، در راستای اهداف و آرمان‌های والای دین قرار نمی‌گیرد و مردم را بدبین می‌کند، در نتیجه می‌باید کاری کرد که درون مایه حوزه‌های علمیه نگاه به قرآن و کلام اهل بیت (ع) باشد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: باید با هماهنگی و انسجام، تمام ظرفیت‌ها را پای کار حوزه علمیه آورد و ان‌شاءالله دولت ارزشی که با عنایت خدا روی کار می‌آید بازوی توانمند حوزه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار